
Rejsebetingelser
Almindelige rejsebetingelser for individuelle pakkerejser
Tilmelding
Nyborg Rejser, mandag til fredag fra kl. 8-16, telefonisk,
skriftligt eller via mail.
Betaling: Via bekræftelse og faktura der fremsendes ved tilmeldingen.
For udflugter: betalingen skal være Nyborg Rejser i hænde senest 8 dage efter bestilling dog senest 20 dage før udflugten.
For rejser
Depositum ved busrejser af mere end 24 timers varighed er minimum 10 % af rejsens pris, dog min kr. 1.000,- per person. Ved flyrejser og flodkrydstogter er depositum minimum 20 % af rejsens pris, dog mindst udgift til flybillet etc. Depositum indbetales senest 8 dage efter tilmelding og restbeløbet senest 60 dage før afrejse. Ved flodkrydstogter og flyrejser senest 90 dage før afrejse. Betalingsdato for depositum og restbeløb fremgår af rejsebevis. Det er muligt at betale depositum/restbeløb med mobilepay 38257, via netbank, eller kontant ved personligt fremmøde. (beløbs-grænse) Ved betaling bekræfter du samtidig, at have accepteret Bergholdt.dk’s generelle rejsebestemmelser. Overholdes disse betalingsfrister ikke, har Bergholdt.dk ret til at disponere over pladsen..
For krydstogter
Betales et depositum på min. kr. 1000,- pr. pers. ved bestilling. Restbeløb betales 3 mdr. før afrejse.
Afbestilling - For udflugter
Senest 30 dage før: kr. 150,- i gebyr pr. pers. 30-14 dage før: 50% af udflugtens pris refunderes. Mindre end 14 dage før: ingen refundering.
For rejser: Ved bestilling mindre end 60(bus)/90(fly og krydstogt) dage før afrejse er der ingen fortrydelsesret. Ved afbestilling vil udgift til flybillet, krydstogt, landarrangement, billet til eks. teater/koncert etc. altid være tabt og skal betales ved afbestilling. Afbestilles rejsen mere end 48 timer efter tilmelding og mere end 60(bus)/90(fly og krydstogt) dage før afrejsedagen, tilbagebetales det indbetalte beløb fratrukket depositum pr. person. Afbestilles rejsen mindre end 60 dage før afrejsedagen, er 50 % af rejsens pris tabt. Afbestilles rejsen mindre end 30 dage før afrejsedagen, er rejsens fulde pris tabt. Man kan evt. sikre sig mod tab ved afbestilling på grund af akut opstået sygdom, ved at tegne en afbestillingsforsikring.
OBS: Koncert- sport- revy- og showarrangementer, er bindende efter betaling.
Fast plads
Der tildeles fast plads i bussen ved bestilling uden beregning.
Aflysning
Ved for få tilmeldte kan de enkelte ture og rejser aflyses af bureauet.
Ved udflugter: senest 1 uge før afgang. Det fuldt indbetalte beløb refunderes.
Ved rejser: senest 14 dage før afgang. Det indbetalte beløb refunderes.
Grupperabat
Ved 10 pers. og derover ydes grupperabat. Dog ikke på koncert- sports- revy- og showarrangementer.
Afbestillings-forsikring
Europæiske afbestillingsforsikring dækker i tilfælde af akut sygdom hos rejsedeltageren selv, ledsager eller nærmeste familie. Afbestillingsforsikring koster 6% af rejsens pris. Forsikringen skal tegnes samtidig med bestilling af rejse eller arrangement. Nyborg Rejser anbefaler at tegne afbestillingsforsikring. Forsikringen kan tegnes hos Nyborg Rejser ved bestilling af rejser og events.
Rejseforsikring
Fra 1. januar 2008 indskrænkes dækning af den offentlige sygesikring - det gule sygesikringskort. Derfor opfordres rejsende til at kontrollere om personlige forsikringer dækker f.eks. hjemtransport.
Bagageansvar
Deltager er selv ansvarlig for, at bagagen kommer med og af bussen/fly og bør kontrollere, at dette finder sted. Evt. erstatningskrav vedr. stjålet, forsvundet eller beskadiget bagage må rettes til deltagernes eget forsikringsselskab.
Rejsearrangørens ansvar for rejsens afvikling
Nyborg Rejser er ansvarlig for den aftalemæssige gennemførelse af pakkerejsen. Konstaterer kunden mangler undervejs eller på rejsemålet, må man hurtigst muligt underrette arrangøren eller den-nes repræsentant på stedet. Tilbyder Nyborg Rejser eller dennes repræsentant at afhjælpe manglen kan kunden ikke kræve forholdsmæssigt afslag eller hæve aftalen. Bureauet påtager sig intet ansvar for ændringer, forsinkelser etc. der er en følge af aftalebrud, kundens egne forhold, trafikuheld, uforudsete trafikale forstyrrelser, dårligt vejrlig eller andre forhold, som bureauet er uden indflydelse på. De herved eventuelle merudgifter påhviler deltagerne både for rejser, events og udflugter.
Efterlysning af glemte ting
Efterlysning modtages i kontorets åbningstid og må ske straks efter hjemkomst. Efterlysning senere end 7 dage efter hjemkomst kan ikke forventes behandlet. Glemte ting kan afhentes i kontorets åbningstid eller sendes pr. efterkrav.
Særligt vedr. krydstogter
Der tages forbehold for ændringer i sejlplanen - såsom aflyste destinationer, som fastsættes af skibets kaptajn og eller de lokale myndigheder. Dette kan betyde ændringer, der ligger uden for Nyborg Rejsers kontrol, som derfor ikke kan drages til ansvar herfor, efter "lov om pakkerejser".
Udeblivelse
Rejsedeltageren, der ikke møder rettidigt op på det aftalte påstigningssted eller ikke kan tiltræde rejsen på grund af manglende eller ugyldigt rejsepas, vil ikke kunne forvente nogen godtgørelse.
Reklamationer
Eventuelle reklamationer vover hotel eller andet vedrørende rejsen, skal fremsættes straks på stedet til arrangøren eller dennes repræsentant, så eventuelle fejl eller mangler kan blive rettede. Manglende reklamation vil normalt medføre tab af retten til senere erstatningskrav. Har kundens klage ikke kunne løses tilfredsstillendegennem arrangørens afhjælpning under rejsen, kan kunden reklamere skriftligt til arrangøren inden rimelig tid efter rejsens afslutning.
Forbehold for prisændring
Nyborg Rejser har ret til, under særlige omstændigheder, at forhøje den aftalte pris. Forhøjelsen skal bero på forhøjede skatter og afgifter, store olieprisstigninger eller ændrede valutakurser. Underretning skal være rejsedeltageren i hænde senest 14 dage før afrejse og må ikke overstige 10% af rejsens averterede pris.
Forbehold
Ret til ændringer i rejseruter, datoer, priser osv. forbeholdes, hvis det af tvingende grunde skulle være nødvendigt. Der tages ligeledes forbehold for trykfejl.